۱۲میانبر لاغری سریع

بصورت میانگین بدن انسان چند کیلو چربی اضافه دارد و ممکن است در زمانهای مختلف این میزان بیشتر یا کمتر شود . بعضی افراد هم هستند که سالیان سال روی یک وزن ثابتی می مانند ،البته این عوامل به فاکتورهای زیادی که مهمترین آنها تغذیه هست مربوط می باشد ، البته برای کاهش وزن و لاغری سریع یک راه حل وجود ندارد صدها روش و راه کار برای کاهش وزن شناسایی شده است وهر روز یک روش جدید و راه کار تازه برای به تناسب رسیدن و رژیم لاغری شناسایی و توصیه میگردد ، در اینجا ما چند راه ساده و لاغری سریع و تناسب اندام را به شما معرفی میکنیم .

۱- پروتئین بیشتر مصرف کنید

لاغری سریع

در هر بار سوخت و ساز بدن ۲۰-۳۰ درصد پروتئین سوخته میشود در حالیکه تنها ۶ تا ۸ درصد کربوهیدرات سوخته میشود ، پروتئین ها سیر کننده هستند و سیری طولانی تری به فرد میدهد بنابراین خود موجب کاهش مصرف کالری اضافه تر میگردد و موجب لاغری سریع می گردد.

۲- برچسب روی مواد غذایی را بخوانید

لاغری سریع

از مواد غذایی که روی لیبل آنها قند فروکتوز نوشته شده جدآ دوری کنید ، این نوع قند که بعنوان شیرن کننده در بسیاری مواد غذایی و خوراکی از جمله نوشابه ، آبمیوه ها و غیره بکاربرده میشود در کبد چرب دیابت و چاقی نقش دارد بنابراین از مواد غذای فرآوری شده پرهیز کنید تا لاغری سریع را تجربه کنید.

۳- به خودتان انگیزه بدهید

لاغری سریع

یک بار در هفته، یک فیلم که الهام بخش شما ، برای ورزش است را تماشا کنید بعنوان مثال :
راکی (for the gym)
American Flyers (for cycling)

۴- برای خودتان چالش تعیین کنید

در لاغری سریع برای خودتان یک هدف مشخص کنید در یک بازه زمانی معین بعنوان مثال من میخواهم ۱۰ کیلو از وزنم را در یک ماه کم کنم ، خودتان را به چالش بکشید با این کار علاوه بر انگیزه گرفتن و روشن کردن راه پیش رو ، خود را مجبور میکنید به آن برسید میتوانید در این کار از دوستانتان هم دعوت کنید تا در این چالش ۳۰ روزه همراه شما باشند و روند کاهش وزن مقدار کالری و مقدار وزن کاهشی را با هم به اشتراک بگذارید.

۵- از بشقاب و قاشق کوچک استفاده کند

استفاده از بشقاب کوچک به ما در مصرف کالری کمتر کمک میکند ، من حتی به شما پیشنهاد میکنم به جای اسفاده از قاشق از چنگال و کارد استفاده نمایید ، این کار فرد را در خوردن خسته میکند سرعت خوردن را کاهش داده و در نتیجه فرد احساس سیری کرده و از حوردن دست میکشد.

۶- قطع یا کاهش مصرف کربوهیدرات

لاغری سریع

مطالعات اخیر نشان میدهد که آنچه موجب افزایش چاقی میشود کربوهیدرات است ، بله کربوهیدراتها باعث افزایش قند خون و در نتیجه مصرف زیاد موجب مقاوم شدن بدن به انسولین و در نهایت دیابت میشود .
طبق آزمایشات انجام شده ، افرادی که مصرف کربوهیدارت را تا ۸% از کالری های روزانه خود کاهش دادند ، در ۶ هفته ۴ کیلو چربی از دست دادند و ۲ کیلو عضله در بدنشان ساخته شد.

۷- برای لاغری سریع غذاهای با فیبر بالا مصرف کنید

همانطور که گفته شد باید مصرف کربوهیدرات را کاهش دهیم لذا توصیه میشود آن مقدار کربوهیدراتی که میخواهید مصرف کنید از نوع کربوهبدراتهای فیبر دار باشد ، فیبرها حجم معده را پر میکنند در نتیجه موجب کمتر مصرف کردن کالری ها و در پی آن کاهش وزن و لاغری میشود .

۸- قبل از غذا سالاد بهمراه سرکه میل کنید

لاغری سریع

مطالعات نشان داده که غذاهای اسدی مثل آبلیمو و سرکه همانند یک چربی سوز در بدن عمل میکند و میزان سوختن کربوهیدرات را ۲۰-۴۰ درصد افزایش میدهد . محققان بر این باورند اسیدهای غیر نافذ به هضم سریع غذا کمک میکند ، غذاهای تخمیر شده مانند ترشی و ماست نیز گزینه های خوبی هستند .

۹- هیچ وعده غذایی را حذف نکنید

خودتان را برای مدت طولانی گرسنه نگه ندارید ، لاغر شدن با گرسنگی کشیدن نیست ، بلکه با استفاده از روش درست و اصولی انجام میگیرد.وقتی شما مدت زمان طولانی چیزی نخورده اید و گرسنه مانده اید بدنتان به یک وضعیت کاتابولیک می رود که یه اصطلاح خودمان وارد حالت قحطی میشود ، به این معنی که برای انرژی لازم شروع به شکستن بافت عضلانی و صرفه جویی در سوزاندن چربی ها می کند .

۱۰- نوشیدن آب قبل از غذا

لاغری سریع

توجه کنید در مدت رژیم خود از نوشیدن آب غافل نشوید ، نوشیدن آب زیاد فواید زیادی دارد ، اگر شما قبل از شروع غذا یک لیوان آب بنوشید حجم زیادی از معده خود را پر کرده اید در نتیجه باعث کاهش اشتها و لاغری میگردد .

۱۱- تغییر در سفارش غذا

همه میدانیم که غذاها در رستوران پر از کالری و همچنین با بدترین و ارزانترین روغن های موجود در بازار تهیه می گردد ، لذا در انتحاب غذا ها در طول رژیم هر زمان که به رستوران رفتید سعی کنید بجای پیتزا ، پاستا ، سیب زمینی سرخ شده و برنج ، یک پرس سالاد شفارش دهید . با همین تصمیم ها و انتخابهای کوچک در دراز مدت شاهد کاهش وزن چشمگیری خواهید بود .

۱۲- بیشتر مسواک بزنید

لاغری سریع

در یک مطالعه که ژاپنی ها اخیرا روی ۱۴۰۰۰ فرد انجام داده اند . دریافتند افرادی که دندان خود را مسواک می زنند اغلب لاغرتر از افرادی هستند که کمترمسواک میزنند ،شاید دلیل آن طعم شیرین و عطر موجود در خمیر دندان باشد که اشتها را کاهش میدهد و موجب میگردد از خوردن هله هوله و میان وعده های پر کالری دوری کنیم .

اینها نعداد کمی از میانبرهای ساده و بی زحمت برای لاغری سریع بودند ، شما اگر قصد کاهش وزن و یا تناسب اندام دارید ، توصیه میشود مقالات دیگر سایت در همین زمینه را مطالعه نمایید همچنین میتوانید از رژیم های رایگان استقاده نمایید و  میزان اضافه وزن و BMI بدنتان را به رایگان محاسه کنید .

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد