چقدر کربوهیدرات بخوریم تا لاغری سریع داشته باشیم؟


لاغری سریعکاهش مقدار کربوهیدرات در رژیم لاغری شما یکی از بهترین روشها برای لاغری سریع میباشد.
این روش باعث کاهش اشتها و در نتیجه لاغری سریع و خودکار میشود بدون هیچ نیازی به کالری شماری یا کنترل میزان غذاهای مصرفی . این یعنی شما میتوانید تا حدی که سیر شوید غذا بخورید احساس سیری را با حس رضایت و بدون احساس گناه تجربه کنید و در عین حال لاغر هم شوید . عجیبه؟؟ با واقعیت جور در نمیاد؟ با باورهای ۵۰ سال قبل در تضاد هست؟ این مقاله و مقالات دیگر سایت رو دنبال کنید که ببینید لاغری و تناسب اندام اصلا کار سخت و دشواری نیست و اگر با آگاهی همراه باشد بسیار  راحت و ساده است .

دلایل که برای لاغری سریع ،باید کربوهیدرات را کاهش دهیم

لاغری سریع


یک رژیم لاغری که برای مدت طولانی قابل استفاده است و نتایج بسیار خوبی را بدنبال دارد و همچنین موجب لاغری سریع میگردد، رژیم لاغری کم کربوهیدرات میباشد . این رژیم غذایی مصرف کربوهیدرات ها مانند قندها و نشاسته (نان، ماکارونی، و غیره) را محدود و به جای آنها از پروتئین و چربی استفاده میکند . مطالعات نشان داده که رژیم کم کربو اشتها را کاهش میدهد و شما مقدار کالری کمتری میخورید در نتیجه وزنتان کاهش پیدا میکند .
در مقایسه ای که بین رژیم لاغری کم کربوهیدرات و کم چربی انجام گرفته ، محققان دریافتند که تاثیر رژیم های کم کربو در لاغری سریع همیشه پیش تاز بوده و نسبت به رژیم های کالری شمار و کم چربی بسیار برای سلامتی مفید است ، همچنین رژیم لاغری کم کربوهیدرات باعث کاهش قند خون ، کاهش فشار خون و کاهش تری گلیسیرید میشود ، رژیم کم کربوهیدرات کلسترول خوب خون (HDL) را افزایش و الگوی کلسترول بد (LDL) را بهبود میبخشد .

مقدار مصرف کربوهیدرات برای هر شخص

لاغری سریع

مصرف کربوهیدرات مناسب هر شخص به سن، جنسیت ، سطح فعالیت، اولویت شخص (کاهش وزن و یا تثبیت) ، فرهنگ غذایی و سلامت متابولیک بستگی دارد .
افرادی که فعالیت فیزیکی بالا و توده عضلانی بیشتر دارند می توانند کربوهیدرات بیشتری نسبت به افرادی که کم تحرک هستند را مصرف کنند.البته سلامت متابولیک فاکتور بسیار مهمی است زمانیکه افراد دچار سندروم متابولیک میشوند به بیماریهایی مثل چاقی دیابت نوع دوم مبتلا میشوند ، افرادی که در این دسته قرار می گیرند نمی توانند همان مقدار که یک شخص سالم مصرف دارد را مصرف کنند. برخی از دانشمندان به این مشکلات “عدم تحمل کربوهیدرات ” میگویند .
اگر شما کربوهیدرات ناسالم مانند منابع غذاهای با پایه آرد و مواد خوراکی شیرین را از غذاهایتان حذف کنید سلامت خود را بهبود میبخشید و در صورتیکه اضافه وزن داشته باشید به تناسب اندام میرسید و لاغری سریع خواهید داشت.

  1. مصرف ۱۰۰ تا ۱۵۰ گرم کربوهیدارت در روز

در این روش شما مقدار مصرف کربوهیدرات را متعادل کرده و در حد ۱۰۰ تا ۱۵۰ گرم میتوانید در طول روز مصرف نمایید ، فقط باید توجه داشته باشید که این مقدار مصرف مناسب ، برای افرادیست که قصد حفظ وزن موجود خود را دارند.

کربوهیدرات مجاز :

  1. هر نوع سبزیجات برگ سبز
  2. چند تکه میوه در روز
  3. مقدار خیلی کم اوتمیل ، سیب زمینی آبپز یا برنج قهوه ای در هفته

مصرف ۵۰ تا ۱۰۰ گرم کربوهیدارت در روز

این مقدار مصرف برای افرادی که اضافه وزن دارند و نیاز به کاهش وزن دارند بسیار مفید است .این رژیم غذایی برای افرادی که به کربوهیدرات ها حساس هستند (افرادی که با خوردن کربوهیدراتها قند خونشان بالا میرود) مناسب و پر از فایده میباشد .

کربوهیدراتی که شما می توانید بخورید:

  1. مقدار زیادی از سبزیجات است.
  2. شاید ۲-۳ قطعه از میوه در روز است.
  3. مقدار حداقل کربوهیدرات نشاسته ای.

مصرف ۲۰ تا ۵۰ گرم کربوهیدارت در روز

این محدوده مناسب برای افرادی که نیاز به لاغری سریع ، یا سوخت و ساز زیاد دارند و دچار چاقی یا دیابت هستند .
هنگامیکه مصرف کربوهیدرات از ۵۰ گرم در روز کمتر میشود ، بدن شما کتوز دریافت میکند ، کتون ها منابع اصلی برای سوخت و انرژی مغز انسان است ، زمانیکه مغز انرژی کافی برای سوزاندن را دارد خود به خود اشتهای شما را کاهش میدهد که این امر منجر به کاهش آنی وزن میگردد .

کربوهیدراتی که شما می توانید بخورید:

  1. مقدار زیادی از سبزیجات کم کربوهیدرات.
  2. برخی از انواع توت ها، با خامه .
  3. کربوهیدرات موجود از غذاهای دیگر مانند آوکادو، آجیل .

کربوهیدرات های خوب، کربوهیدرات بد

لاغری سریع

هدف یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات فقط کاهش وزن یا لاغری سریع نیست، بلکه به بهبود سلامت فرد کمک زیادی خواهد کرد.
به همین دلیل، باید در این رژیم لاغری از غذاهای فرآوری نشده و منابع کربوهیدرات سالم استفاده شود.
گوشت، ماهی، تخم مرغ، سبزیجات، آجیل، چربی های سالم حیوانی و فراورده های لبنی پر چرب منابع غذایی بسیار عالی در این رژیم لاغری هستند.
برای منابع کربوهیدرات فیبر را انتخاب نمایید. اگر مصرف “میانه رو” کربوهیدرات را انتحاب کرده اید منابع نشاسته تصفیه شده مانند سیب زمینی ، جو، برنج و سایر غلات غیر گلوتن به مقدار کم توصیه میشود.
محصولاتی که به آن شکر اضافه شده و یا گندم تصفیه شده همیشه گزینه های بد هستند و باید محدود شود.

برای محاسبه شاخص توده بدن خود BMI به این قسمت وارد شوید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد