لاغری با چای سبز

 چای سبز سالم ترین نوشیدنی در کره زمین است ،زیرا دارای آنتی اکسیدان ها و مواد مختلفی است که برای بدن مفید هستند و باعث لاغری میگردد.

مطالعات بسیاری نشان میدهند که سوخت و ساز بدن را افزایش داده و به کاهش وزن کمک میکند.


چای سبز

چای سبز شامل موادی ست که باعث لاغری میگردد

این چای تنها یک نوشیدنی گرم مزه دار نیست ، زیرا زمانی که شما یک فنجان چای سبز با کیفیت مینوشید ، در واقع یک مقدار زیادی از مواد مفید با اثرات بیولوژیکی قوی را دریافت کرده اید .

یکی از بهترین و شناخته شده ترین مواد آن ،کافئین میباشد.  یک فنجان از این چای شامل ۲۴-۴۰ میلی گرم کافئین میباشد .

در مطالعات متعدد ، کافئین بعنوان یک محرک شناخته شده برای کمک به سوزاندن چربی و بهبود عملکرد ورزشی نشان داده شده است.

اما ماده ی که این  چای را منحصر بفرد کرده ، آنتی اکسیدانی بنام کاتچین (catechins ) میباشد . از مهمترین آنها EGCG (Epigallocatechin gallate) ، ماده ای است که سوخت و ساز بدن را افزایش میدهد میباشد .

چای سبز

چای سبز سوخت و ساز را افزایش میدهد ، مخصوصآ در طول ورزش کردن

اگر به ، برچسب مکمل ها و داروهای لاغری نگاه کنید متوجه میشوید چای سبز به عنوان یکی از عناصر تشکیل دهنده اکثر آنها وجود دارد.

دلیل این است که تاثیر چای سبز بارها برای افزایش سوزاندن چربی، به خصوص در ورزش ثابت شده است.

در یک مطالعه ،افراد ورزشکاری که از این چای مصرف میکردند ۱۷% بیشتر نسبت به ورزشکارانی که چای سبز مصرف نمیکردند چربی سوزاندن .این تحقیق ثابت کرده که چای سبز میتواند اثرات سوزاندن چربی در ورزش را افزایش دهد.

البته در مطالعه دیگری ثابت شد مصرف مداوم ۸ هفته چای سبز چربی سوزی را هم در حالت استراحت و هم در حین ورزش  افزایش میدهد .

مطالعات متعددی که با این توافق که چای سبز موجب افزایش سوزاندن چربی وجود دارد ، که ممکن است به کاهش چربی بدن در دراز مدت منجر شود.

چای سبز متابولیسم را افزایش داده و میزان سوخت کالری را بیشتر میکند

بدن انسان به طور مداوم به سوزاندن کالری میپردازد.
زمانی که خوابیم و یا نشسته ایم ، سلول های ما در حال انجام میلیاردها فعالیت است که برای انجام آنها  نیاز به انرژی دارد.
مطالعات متعدد نشان می دهد که این چای می تواند به سوزاندن کالری بیشتر، حتی در حالت استراحت کمک کند.
بعنوان مثال کسی که ۲۰۰۰ کالری در روز مصرف میکند ، با مصرف چای سبز منجر به سوزاندن  ۳-۴٪ میشوند یعنی چیزی در حدود ۶۰ تا ۸۰ کالری بیشتر در طول روز را میسوزاند ، شبیه به آنچه شما ممکن است با یک رژیم غذایی با پروتئین بالا انتظار دارید.
در یک مطالعه از ۶۰ فرد چاق، گروه مصرف عصاره چای سبز پس از سه ماه  ، ۳٫۳ کیلوگرم از دست داده و در روز ۱۸۳ کالری بیشتر سوزاندن .
با این حال، در نظر داشته باشید که تمام مطالعات نشان می دهد که چای سبز سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد. این اثر ممکن است بر فرد بستگی داشته باشد ، باید این نکته را در نظر بگیریم که بدن هر فرد منحصر بفرد است و باید بصورت مجزا مورد بررسی قرار گیرد .

چای سبز

کاهش اشتها با چای سبز

یکی از راههایی که چای سبز به کاهش وزن کمک میکند پایین آوردن اشتها است.یعنی بدون هیچگونه مشقت و اجباری میزان کالری دریافتی ما بصورت خودکار کاهش میابد.

مطالعات متعددی در زمینه تاثیر این چای بر اشتها انجام گرفته است اما نتایج متناقضی وجود دارد.

همچنین مطالعاتی که بر روی حیوانات انجام گرفته نشان میدهد چای سبز میزان جذب چربی غذا را کاهش میدهد، اما این موضوع هنوز در انسانها به اثبات نرسیده است.

چای سبز موجب کاهش چربی های مضر و چربی حفره بطنی میگردد

در دو آزمایش کنترل شده که روی دو گروه انجام شد نتایج جالبی کشف شد هر دو گروه تقریبا ۲ کیلو کاهش وزن داشتند ،با این حال نکته مهم اینجا بود که این عدد میزان چربی یکسانی نبود.

ما دو نوع چربی داریم ، چربی زیر پوستی و چربی شکم که در اطراف اندامهاست. این چربی عمیق احشایی است که مضر است. و باعث تورم و مقاومت به انسولین میشود، که به شدت به انواع بیماری جدی، از جمله دیابت نوع ۲ و بیماری های قلبی مرتبط است.
مطالعات متعددی دراین زمینه نشان می دهد که اگر چه اثرات کاهش وزن نسبتا کمی دارد ،اما درصد قابل توجهی از چربی از دست داده چربی احشایی مضر است.
این بدین معنی است که ریسک مبتلا شدن به بیماریهای خطرناک قلبی را بشدت پایین می آورد و به انسان در داشتن زندگی سالم و طولانی کمک خواهد کرد.

برای محاسبه BMI بدن بر روی لینک کلیک نمایید.

برای مطالعه مقالات بیشتر و آشنایی با ما اینجا کلیک کنید

 

 

آزاردهنده‌ترین رفتار گردشگران در تورهای خارجی

گردشگران هم گاهی اوقات رفتارهای اشتباهی دارند. در عین حال که گردشگر بودن می‌تواند بسیار عالی باشد، اما احترام به فرهنگ میزبان نیز نباید فراموش شود. متاسفانه گردشگران زیادی به این موضوع واقف نیستند. چندی پیش یک کاربر در سایت کورا (Quora) پرسید که آزاردهنده‌ترین رفتارهایی که گردشگران در کشور شما انجام می‌دهند کدامند و جواب‌های بسیاری زیادی توسط کاربران داده شد. در اینجا رفتارهای ناشایستی که گردشگران در ۱۴ کشور مرتبا انجام می‌دهند را معرفی می‌کنیم.

دانمارک: سر راه قرار گرفتن

اگر شما یک گردشگر هستید و دوچرخه اجاره کرده‌اید، مطمئن شوید که در مسیر کسی قرار نگرفته‌اید.

اندیس روسندال از این‌که گردشگران مسیر عابر پیاده و دوچرخه را تشخیص نمی‌دهند متنفر است. او می‌گوید هر تابستان کپنهاگ سرشار از گردشگرانی می‌شود که تفاوت مسیر عابر پیاده و مسیر دوچرخه را نمی‌دانند و از آن بدتر هم اینکه برای فهمیدن مسیرها هم هیچ تلاشی نمی‌کنند، درنتیجه تعداد زیادی گردشگر در مسیر عابران پیاده قرار می‌گیرند و با کلی وسیله و کیف، برای عکس انداختن توقف می‌کنند.

اندیس در ادامه می‌گوید گردشگرانی که نمی‌توانند به‌درستی راه را برای خودشان باز کنند از همه بدتر هستند.

برای سفر ارزان و راحت با تورهای کافه گردش اینجا را کلیک کنید.

هندوستان: تمرین یوگا

سیدهارت آگاروال از اهالی هندوستان است و می‌گوید وقتی گردشگران به هند می‌آیند تا به احمقانه‌ترین شکل ممکن تمرین یوگا کنند بسیار مسخره به نظر می‌رسند. اکثر آن‌ها تمرین یوگا را به روش اشتباه انجام می‌دهند . سیدهارت، اروپایی‌هایی که برای تمرین یوگا به هند می‌آیند را بی‌سواد و حرکات آن‌ها را جعلی و نادرست می‌داند. این افراد چیزی درباره یوگا و مدیتیشن نمی‌دانند. یوگا در هند یک کسب‌وکار است و برای پیدا کردن صلح درونی نیست.

بسیار آزاردهنده و احمقانه است که گردشگران برای رسیدن به صلح و آرامش در گروه‌های چندنفره به هند سفر می‌کنند و با حرکات مسخره یوگا و مصرف مواد مخدر و پوشیدن لباس‌های سنتی هند سعی می‌کنند به این صلح و آرامش برسند.


italy-not-following-the-rules

ایتالیا: پیروی نکردن از قوانین

گیانمارکو پرت می‌گوید گردشگران فکر می‌کنند که ایتالیا یک کشور عالی و بدون قانون است و آن‌ها می‌توانند هر کاری که می‌خواهند انجام دهند؛ اما این‌طور نیست. شما نمی‌توانید در فواره تروی آب‌تنی (Trevi Fountain) کنید. شما اجازه ندارید که از تندیس‌های تاریخی ایتالیا بالا بروید، آن‌ها توسط نوابغی همچون میکل‌آنژ و برنینی ساخته‌شده‌اند و شما باید برای نوابغ ما احترام قائل شوید.

گیانمارکو همچنین می‌گوید اکثر گردشگران گمان می‌کنند مردم ایتالیا زبان انگلیسی بلد هستند و در رستوران هم غذاهای ایتالیایی که به سبک آمریکایی پخته‌شده‌اند را سفارش می‌دهند.


indonesia-beg-packing

اندونزی: گدایی در سفر

نورجامان می‌گوید اروپایی‌هایی را دیده است که در گوشه و کنار خیابان از مردم تقاضای پول برای سفرشان کرده‌اند. او می‌گوید این‌که گردشگران به نقاط محروم کشورهای جهان سوم می‌روند و از فقرا عکس می‌گیرند به‌اندازه کافی زشت است، اما ملحق شدن به فقرا و گدایی کردن برای درآوردن خرج سفر بیش از تحمل ما است.


germany-taking-selfies-at-sites-honoring-holocaust-victims

آلمان: سلفی گرفتن در مکان‌هایی که مربوط به قربانیان هلوکاست است

سارا فریتاگ که در برلین زندگی می‌کند می‌گوید تحمل دیدن گردشگرانی که با کمپ‌های کار اجباری عکس می‌گیرند را ندارد. او می‌گوید حتی برخی از این گردشگران سعی می‌کنند عکس‌های بامزه بگیرند یا ژست‌های خنده‌دار و یا اینکه ادای هیتلر را دربیاورند.


thailand-taking-pictures-with-tigers

تایلند: عکس گرفتن با ببرها

بیل بونیاپور که در بانکوک زندگی می‌کند می‌گوید به این ببرها مواد مخدر داده می‌شود. استفاده تبلیغاتی از حیوانات کار غیراخلاقی است و گردشگرانی که برای عکس گرفتن با آن‌ها پول می‌دهند، به این صنعت کمک می‌کنند. ممکن است در ظاهر این کار غیراخلاقی نباشد اما این‌گونه کمک به توریسم درواقع استفاده ابزاری از حیوانات است.


norway-getting-too-close-to-glaciers

نروژ: بیش‌ازحد نزدیک شدن به یخچال‌های طبیعی

آروی لوکان می‌گوید یخچال‌های طبیعی در نروژ حصار و علامت خطردارند تا مردم بیش‌ازحد به آن‌ها نزدیک نشوند و این یخچال‌ها بارها باعث مرگ‌ومیر و خطرات جدی شده‌اند. اکثر مردم می‌دانند که رودخانه‌های خروشان خطرناک هستند اما زمانی که دیدنی‌های طبیعی در نروژ حصارکشی شده‌اند یعنی آن‌ها خطرناک‌تر ازآنچه فکر می‌کنید هستند؛ بنابراین به خاطر سلامت خودتان هم که شده خارج از حصارها حرکت کنید.


بریتانیا: بلند حرف زدن در مترو

سیمون میلوارد می‌گوید گردشگرانی که با صدای بلند در مترو حرف می‌زنند برایش آزاردهنده هستند. خصوصاً در ساعات شلوغی که همه در حال بازگشت از سرکار بوده و خسته به نظر می‌رسند. او می‌گوید اکثر مردم در این ساعات خسته هستند و حوصله شنیدن صدای بلند بقیه را ندارند بنابراین در مترو با صدای آهسته صحبت کنید.

australia-driving-on-the-wrong-side-of-the-road

استرالیا: رانندگی در جهت اشتباه جاده

اله لوسیا که خود استرالیایی است می‌گوید گردشگرانی که در جهت اشتباه جاده رانندگی می‌کنند آزاردهنده هستند. در استرالیا مردم در سمت چپ رانندگی می‌کنند درحالی‌که اکثراً مردم در سراسر جهان در سمت راست رانندگی می‌کنند؛ بنابراین رانندگی خلاف جهت ممکن است خطرساز شود.

ریس آنسا هم با وی موافق است و می‌گوید برخی از گردشگران به می‌گویند استرالیایی‌ها در جهت اشتباه رانندگی می‌کنند اما درواقع خود آن‌ها در حال رانندگی در جهت اشتباه جاده هستند.


indonesia-renting-motorcycles

اندونزی: اجاره کردن موتورسیکلت

ویراوان وینارتو که اهل اندونزی است می‌گوید در جنوب شرق آسیا جاده‌ها استاندارد نیستند و اکثراً پر از چاله هستند. در حقیقت گردشگران آماتوری که موتورسیکلت کرایه می‌کنند برای مردم محلی که در این جاده‌ها رفت‌وآمد دارند خطرآفرین هستند.

india-taking-photos-in-slums

هندوستان: عکاسی در محله‌های فقیرنشین

آنگاد سینگ می‌گوید که گردشگرانی که با فقر به وجد می‌آیند را درک نمی‌کند. او معتقد است که رفتن به محله‌های فقیرنشین با یک دوربین عکاسی گران‌قیمت، می‌تواند توهین‌آمیز تلقی شود. این محله‌ها باغ‌وحش نیستند که شما بتوانید از کودکان بدون اجازه عکاسی کنید و در محله‌ها به دنبال سوژه عکاسی از فقرا بگردید. این محله‌ها خانه و حریم خصوصی افرادی هستند که در آن زندگی می‌کنند.


usa-gawking-at-the-pennsylvania-dutch

آمریکا: فضولی در زندگی هلندی پنسیلوانیایی‌ها

آلیس ویکرمن می‌گوید گردشگرانی که به آمیش‌ها (Amish) خیره می‌شوند و سعی می‌کنند در زندگی آنان فضولی کنند رفتار آزاردهنده‌ای دارند. آمیش‌ها از اینکه بدون اجازه کسی از آن‌ها عکس بگیرد خوششان نمی‌آید؛ بنابراین اگر در حال گشت‌وگذار در محل زندگی آنان هستید عکاسی نکنید و یا به آنان خیره نشوید.


croatia-taking-selfies-at-plitvice-lakes

کرواسی: عکس گرفتن با برکه‌های پلیتویک (Plitvice)

ماجا بورازین می‌گوید علی‌رغم اخطارهای جدی بابت سلفی گرفتن با برکه‌های پارک ملی پلیتویک گردشگران همچنان به این کار ادامه می‌دهند. در حقیقت سلفی گرفتن با این دریاچه بیشتر خطرناک است تا اینکه آزاردهنده باشد. افرادی درگذشته بابت این کار جان خود را ازدست‌داده‌اند. هیچ عکسی ارزش به خطر افتادن جان شمارا ندارد.


brazil-taking-favela-tours

برزیل: گشت‌وگذار در محله‌های زاغه‌نشین

آنا پاولا می‌گوید گشت زدن در محله‌های زاغه‌نشین برای برزیلی‌ها احساس بدی به وجود می‌آورد. آن‌ها نمی‌دانند چطور تماشای جیپ‌هایی که از خیابان آتلانتیک رد می‌شوند و به دوربین گران‌قیمت گردشگران لبخند می‌زنند برای مردم آزاردهنده است. مثل‌اینکه به یک منطقه جنگی وارد شوید و از کسانی که آنجا زندگی می‌کنند عکاسی کنید و سپس به هتل گران‌قیمت خود برگردید درحالی‌که خورشید پشت سر شما غروب می‌کند.


نیوزلند: فکر کنید که هیچ‌کس زبان شمارا نمی‌فهمد

بنابر گفته تی ویکی پای که در نیوزلند بزرگ‌شده است، بسیاری از گردشگران گمان می‌کنند که مردم محلی تنها زبان انگلیسی را می‌فهمند. او می‌گوید که مردم نیوزلند چندزبانه هستند و ممکن است اهل هرکجای دنیا باشند؛ بنابراین نفر بعدی که دیدید ممکن است زبان شمارا متوجه شود. تی ویکی پای در ادامه می‌گوید که لطفاً لباس‌های کثیف خود را در مکان‌های عمومی نگذارید.

جهت اطلاعات بیشتر در خصوص خرید بلیط هواپیما ، بلیط چارتر و انواع تورهای داخلی ( تور مشهد ،تور کیش ) و خارجی ( تور تایلند ، تور دبی ، تور گرجستان ، تور استانبول ) ] سایت کافه گردش را بخوانید!

نگارش: کافه گردش


25 رسم عجیب در سرتاسر دنیا (بخش دوم)

نوشیدنی‌های خوش‌آمدگویی در فیجی

ممکن است در سفر خود به کشورهای اقیانوسی، زمانی که اوقات فراغت‌تان را در کنار خانواده‌ی خود یا به تنهایی سپری می‌کنید، متوجه این موضوع شده باشید که به مهمانان، نوشیدنی‌هایی عجیب در کاسه‌های چوبی می‌دهند. این نوشیدنی از دل طبیعت می‌آید و درواقع، عصاره‌ای از ریشه‌های نوعی گیاه است. به این نوشیدنی، «کاوا» (Kava) می‌گویند که نام همان گیاه بوده و خاصیت آرام بخش و ضد افسردگی دارد. در بسیاری کشورها، کاوا را نوعی مسکن ضعیف می‌دانند. 

25 رسم عجیب در سرتاسر دنیا (بخش دوم)

بوشیدو و سپوکو در ژاپن

«بوشیدو» (Bushido)، شعاری میان جنگجویان ژاپنی است که بر وفاداری، قدرت و اتحاد تاکید دارد. «سپوکو» (Seppuku) مراسم خودکشی جنگجویان و جایگزینی برای شکست خوردن است. این رسم عجیب، تا امروز ادامه داشته و عقیده‌ی آن‌ها بر این است که بهتر است خودکشی کنید تا اینکه تسلیم شوید! تور ژاپن به شما کمک می‌کند اطلاعات بیشتری درمورد فرهنگ و آداب و رسوم مردم آن به دست آورید.

25 رسم عجیب در سرتاسر دنیا (بخش اول)

سفر به ژاپن

حقایق جالبی در مورد ژاپن

گریه کردن عروس در چین

در چین، عروس‌ها 1 ماه پیش از روزی که لباس سفید بر تن کنند، گریه می‌کنند. این گریه، نه از روی شوق است و نه غم! بلکه به عنوان بخشی از مراسم‌های عروسی در نظر گرفته می‌شود. این فرهنگ هنوز میان محلی‌هایی که در کوهستان‌های «وولینگ» (Wuling) زندگی می‌کنند، مشاهده می‌شود. احتمالاً این عمل به دلیل آن است که پس از ازدواج، اشکی وجود نداشته باشد تا زندگی به کام تازه عروس و داماد، تلخ نشود.

[برنامه تور چین کافه گردش را از طریق این لینک دنبال کنید.]

[جشنواره‌های رنگی در زمستان چین!]

پر کردن دندان عروس و داماد در اندونزی

در بالی، رسمی جالب برای پیش از ازدواج وجود دارد. در این رسم، زن و مرد باید دو دندان خود را پر کنند و دلیل آن‌هم، دور کردن نیروهای شیطانی یا صفات شیطانی مانند طمع، خشم، حماقت، گمراهی و حسادت از زوج است. اگر قصد سفر با تور اندونزی را دارید، می‌توانید از تورهای کافه گردش استفاده کنید.

[سفر به اندونزی]

آنتزار اگونا (روز غاز) در اسپانیا

رسمی معروف در اسپانیا به نام «آنتزار اگونا» (Antzar Eguna) وجود دارد که به «روز غاز» معروف است. در این رسم، غازی را با روغن، چرب کرده و بالای رودخانه‌ای خروشان می‌آویزند. در این رسم بی‌رحمانه، مردها باید سعی کنند با پریدن از قایق خود، غاز را گرفته و سر آن را از تنش جدا کنند! البته این رسم درواقع جای آنکه مردانگی آن‌ها را ثابت کند، بیشتر بی‌رحمی‌شان را به رخ می‌کشد. در این رسم، باید قدرت، استقامت و چابکی آن‌ها سنجیده شود تا بتوانند با دختر مورد علاقه خود ازدواج کنند. البته امروزه از غاز زنده برای برپایی این مراسم استفاده نمی‌کنند زیرا حقوق حیوانات با چنین عمل غیر انسانی، پایمال می‌شود. اگر قصد دارید در مراسم روز غاز شرکت کنید، تور اسپانیا کافه گردش، مناسب‌ترین گزینه خواهد بود.

[مایورکا؛ اسپانیا]

بستن پا در چین

دختران کوچک در چین، مجبور به تحمل دردی عظیم هستند! هزاران سال است که چینی‌ها، پاهای کوچک را نماد زیبایی می‌دانند. از همین رو است که مردان و زنان چینی، پای دختران کوچک را محکم می‌بندند تا از رشد آن‌ها جلوگیری کنند. در اواخر دهه 1940، این رسم متوقف شد زیرا سبب ضعیف شدن بدن آن‌ها می‌شد. تور چین کافه گردش، برای شما سفری منحصر به فرد به این مکان با آداب و رسوم عجیب تدارک می‌بیند.

25 رسم عجیب در سرتاسر دنیا (بخش دوم)

[رستوران‌های اسلامی برای مسافران مسلمان چین- قسمت اول]

[رستوران‌های اسلامی برای مسافران مسلمان چین- قسمت دوم]

فستیوال نگ پنچامی در هند

فستیوال «نگ پنچامی» (Nag Panchami)، برای پرستش مارهایی است که برای این مناسبت، جمع آوری شده‌اند. این مراسم، در مناطق روستایی «ماهاراشترا» (Maharashtra) و در معبدی خاص انجام می‌شود. طی این جشنواره، مردم درحالی که مارهایی را در ظرفی بر روی سر خود حمل می‌کنند، با موسیقی می‌رقصند و به صف‌هایی که به سمت معبد می‌رود می‌پیوندند. پس از دعا کردن، بر روی مارها مخلوطی از زردچوبه و پودر قرمز می‌ریزند و ترکیبی از عسل و شیر به آن‌ها پیشکش می‌کنند. پس از این اعمال، مارها را در محوطه معبد، آزاد می‌کنند. گرچه مارهایی بسیار خطرناک و سمی مانند مار کبری در این مراسم استفاده می‌شود، اما تا به امروز شنیده نشده است که  فردی را نیش بزنند. شاید مارها متوجه می‌شوند که این افراد، قصد آزار رساندن به آن‌ها را ندارند. می‌توانید با تور هند، این جشنواره را از نزدیک مشاهده کنید.

25 رسم عجیب در سرتاسر دنیا (بخش دوم)

[عزاداری محرم در کنار امام باره های تاریخی هندوستان]

مراسم دفن در برزیل و ونزوئلا

زمانی که فردی از قبیله‌ی «یانومانی» (Yanomani)، زندگی آسمانی خود را آغاز می‌کند، بدن او را می‌سوزانند. در این مراسم، استخوان و خاکستر فرد مُرده که اکنون تبدیل به پودر شده را در سوپی می‌ریزند و شرکت کنندگان، آن را می‌نوشند. آن‌ها معتقدند چنین کاری، روح فرد مُرده را شاد کرده و آن فرد می‌تواند در بدن آن‌ها، جایگاهی برای آسایش بیابد. تور برزیل کافه گردش، شما را به برزیل می‌برد تا رسوم عجیب دیگری را در میان مردمان آن مشاهده کنید.

[غذاهای برزیل؛ وسوسه برانگیز و به یاد ماندنی]

کرمپوسلاف در استرالیا، باواریا و سوئیس

«کرمپوس» (Krampus)، شیاطینی ترسناکند و زنگوله‌هایی را که به گردن گاو آویخته می‌شود، به همراه دارند. این شیاطین، در خیابان‌های مراتع آلپ هستند و کودکان را می‌ترسانند. این موجود افسانه‌ای معمولاً همراه با بابانوئل یا همان «نیکولاس قدیس» می‌آید و هدف او، بر عکس نیکولاس، تنبیه کودکانی است که در سال گذشته، رفتار خوبی نداشتند. در داستان‌ها، 5 دسامبر (14 آذر) را روز محبوب او برای تنبیه کودکان می‌دانند. در نواحی روستایی، «کرمپوسلاف» (Krampuslauf)، رسمی است که در آن مردهای جوان مانند کرمپوس لباس پوشیده و با ماسک‌های چوبی، پوست گوسفند سیاه و شاخ، خود را تزئین می‌کنند. بر روی این ماسک‌ها معمولاً کنده‌کاری‌های عمیقی انجام شده است تا ظاهری ترسناک‌‍‌تر به این افراد بخشیده و رعب و وحشت بیشتری در دل کودکان ایجاد کند. در این مراسم، رقابت‌هایی مانند بهترین پوشش، یا ترسناکترین لباس را نیز برپا می‌کنند. کلمه‌ی کرمپوس، از کلمه‌ی آلمانی قدیمی به نام Krampen آمده که به معنی پنجه است. افراد بسیاری معتقدند این فستیوال، پیش از مسیح نیز برپا می‌شده. کریسمس خود را با تور سوئیس کافه گردش خاطره‌انگیزتر کنید.

[استرالیا؛ یک کشور، یک قاره، یک جهان]

سوراخ کردن بدن در هند

هندی‌ها برای نشان دادن تعلق خاطر خود به خدا، اجزای بدنشان مانند زبان را سوراخ می‌کنند. این مراسم که به روز Hindu Thaipusam Piercings معروف است، روزی خونین اما رنگارنگ است که هندی‌ها، نزدیکی خود را با خدا، نه تنها در روح خود، بلکه در جسم‌شان هم نمایان می‌کنند.

[معبد هندوها]

سوزاندن جادوگران در جمهوری چک

در ایران، پایان زمستان را با تمیز کردن خانه‌هایمان و آماده‌ شدن برای شروع تازه‌ی بهار جشن می‌گیریم. این درحالی است که برخی در جمهوری چک، به دنبال لباس برای فستیوال «ماردی گرا» (Mardi Gras) هستند.  مردم در جمهوری چک، رسیدن بهار را به شیوه‌ای کاملاً متفاوت جشن گرفته و بنا به افسانه‌ها، ساحران را در آتش می‌سوزانند. در این مراسم، بسیاری از مردم محلی، کنار هم جمع می‌شوند و آتشی می‌افروزند تا مراسم Paleni Carodejnic یا شب «والپورگس» را جشن بگیرند. در این مراسم، تمثال‌هایی از جادوگران یا جاروهای سنتی خود را می‌سوزانند.

25 رسم عجیب در سرتاسر دنیا (بخش دوم)

دفن ساردین در تنریف

مراسمی سنتی در میان مردمان اسپانیولی وجود دارد که در آن، ساردین دفن می‌کنند و برای آن‌ها، مراسم می‌گیرند و سیاه می‌پوشند. این مردمان معتقدند این مراسم نمادین، برای به خاک سپردن گذشته است تا جامعه، دوباره متولد شده و قوای تازه‌ای بگیرد. با تور اسپانیا کافه گردش، در مراسم دفن ساردین شرکت کنید.

25 رسم عجیب در سرتاسر دنیا (بخش دوم)

[برای آگاهی از تورهای داخلی و خارجی کافه گردش، از این لینک استفاده کنید.]

مودرا در میان هندی‌ها و بودایی‌ها

در فرهنگ‌های هندی و بودایی، نمادها، حالت‌های بدنی و نشانه‌هایی که بر روی افراد گذاشته می‌شود، برای آن است که بتوانند جریان زندگی را کنترل کنند. آن‌ها گمان می‌کنند انرژی (prana) تمرکز برای دستیابی به هدفی خاص را افزایش می‌دهد. چنین حالت بدن یا نمادی را، مودرا می‌نامند.

[معبد چالونگ؛ نگهبان استخوان‌های بودا]

بایاه‌نیهان در میان فیلیپینی‌ها

این رسم، انتقال کامل خانه به محلی جدید است. در این مراسم، روستاییان به کمک یکدیگر، خانه را بلند کرده و به مسافت بسیار دوری منتقل می‌کنند. گاه، اگر جابه جایی زمین یا سیلی پیش‌بینی شود، چنین مراسمی را برپا می‌کنند. این رسم به گونه‌ای است که انگار حلزون‌هایی هستیم که خانه خود را بر دوش، حمل می‌کنیم.

25 رسم عجیب در سرتاسر دنیا (بخش دوم)

این موارد، تعدادی از عجیب‌ترین رسومی بود که در سرتاسر دنیا اجرا می‌شدند. ممکن است گاه این مراسم‌ها به نظر بیهوده باشند؛ اما افراد محلی معتقدند چنین اعمالی، به آن‌ها امکان یادگیری ارزش‌های اساسی و درس‌های زندگی می‌دهد. این بار که در سفر خود به کشورهای دیگر، موردی عجیب دیدید، سعی کنید قضاوت نکنید و مردم را دیوانه نخوانید؛ زیرا ممکن است دلیل بسیار خوبی برای اعمال خود داشته باشند.

جهت اطلاعات بیشتر در خصوص خرید بلیط هواپیما ، بلیط چارتر و انواع تورهای داخلی ( تور مشهد ،تور کیش ) و خارجی ( تور تایلند ، تور دبی ، تور گرجستان ، تور استانبول ) ] سایت کافه گردش را بخوانید!

 

نگارش: کافه گردش (الی کاک اشکیانی)


25 رسم عجیب در سرتاسر دنیا (بخش اول)

25 رسم عجیب در سرتاسر دنیا (بخش اول) | طبق تاریخ گذشته‌ی کره جنوبی، جوهر قرمز برای نوشتن نام افراد مُرده استفاده می‌شود. بنابراین استفاده از جوهر قرمز برای نوشتن نام افراد، نوعی تابو است پس در کره جنوبی باید دقت کنید جوهر قرمز برای نام‌ها استفاده نکنید.

چندین محل در دنیا هستند که برای داشتن عادات عجیب خود معروفند. برخی مسافران ممکن است چنین عاداتی را غیر انسانی یا تابو بدانند. اما آن‌ها که در پس هرچیز به دنبال معنایی هستند، چنین آدابی را ستایش می‌کنند.

این مقاله، در دو بخش تقدیم حضور شما می‌شود که 25 رسم و عادت عجیب در سرتاسر دنیا را به شما معرفی می‌کند. اگر شما نیز آداب عجیب دیگری را می‌شناسید، در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

پرت کردن دندان در یونان

در برخی فرهنگ‌ها، دندان کودک را در زیر بالشت می‌گذارند به این امید که پری دندان، جای آن پول بگذارد. اما در یونان، دندان کودک را به روی پشت بام پرت می‌کنند! بنا به اعتقاد یونانیان، چنین کاری شانس می‌آورد. پس از آن، آرزو می‌کنند دندان آن‌ها در بزرگسالی، دندان‌هایی سالم و قوی باشند. در تور یونان، پشت بام‌ها را نگاه کنید! شاید دندانی روی آن دیده شود که نشانگر این فرهنگ باشد.

25 رسم عجیب در سرتاسر دنیا (بخش اول)

[برای مشاهده‌ی تورهای داخلی و خارجی کافه گردش، از این لینک استفاده کنید.]

پریدن از روی کودک در اسپانیا

ساکنان بخشی کوچک در شمال اسپانیا، مراسمی به نام «ال کولاچو» (El Colacho) دارند که برای دور نگه داشتن شیطان است. در این مراسم، مردان مانند شیطان لباس می‌پوشند و در میان و از روی نوزادانی می‌پرند که بر روی تشک در کنار خیابان قرار داده شده‌اند. در تور اسپانیا، می‌توانید سری به این محل بزنید تا شاید شاهد این رسم جالب باشید.

25 رسم عجیب در سرتاسر دنیا (بخش اول)

اسپانیا؛ کشوری با تنوع خارج از تصور

عدم استفاده از جوهر قرمز در کره جنوبی

طبق تاریخ گذشته‌ی کره جنوبی، جوهر قرمز برای نوشتن نام افراد مُرده استفاده می‌شود. بنابراین استفاده از جوهر قرمز برای نوشتن نام افراد، نوعی تابو است و در تور کره جنوبی باید دقت کنید جوهر قرمز برای نام‌ها استفاده نکنید.

25 رسم عجیب در سرتاسر دنیا (بخش اول)

[خرید بلیط هواپیما برای پروازهای داخلی و خارجی]

بارمیتزوا در برزیل

پسران نوجوان در برزیل برای نشان دادن شجاعت و قدرت خود، شیوه‌ای عجیب دارند. قبیله‌ای در برزیل به نام «ساتار ماوه» (Satare Mawe) وجود دارد که شجاعت نوجوانان را با فرو کردن دستشان در کیسه‌ای پر از نوعی مورچه می‌سنجد. گاز این مورچه‌ها، بسیار دردناک بوده و تحمل آن، شجاعت پسران نوجوان را نشان می‌دهد. علاوه بر آن، نباید گریه کنند! در تور برزیل، رفتن به میان افراد قبیله‌ی ساتار ماوه و مشاهده‌ی مراسم «بارمیتزوا» می‌تواند جالب باشد.

25 رسم عجیب در سرتاسر دنیا (بخش اول)

غذاهای برزیل؛ وسوسه برانگیز و به یاد ماندنی

بهترین 7 هتل برزیل به انتخاب تریپ‌ادوایزر

فستیوال بوفه‌ی میمون‌ها در تایلند

اگر در سفر با تور تایلند، میز بوفه‌ای پر از میمون را مشاهده کردید، چندان جای تعجبی ندارد! فستیوالی سالیانه در تایلند وجود دارد که در آن، بیش از 3 هزار کیلوگرم میوه و سبزی را به چندین میمون از ساکنان «لوپبوری»  (Lopburi) بانکوک می‌دهند. داستان این میمون‌ها به رامایانا برمی‌گردد که افسانه‌ای باستانی است. در این داستان، میمونی شجاع و قهرمان با توانایی‌های انسانی، تازه عروسی را از شر دیوی 10 سر نجات می‌دهد. افراد محلی عقیده دارند به دلیل آنکه این میمون در لوپبوری بوده، میمون‌های موجود در این محل، نوادگان او هستند. این میمون‌ها جاذبه گردشگری تایلند هم هستند و به همین خاطر است که در سال 1989، ایده‌ی فستیوال بوفه میمون شکل گرفت تا گردشگران بیشتری جذب این محل شوند.

25 رسم عجیب در سرتاسر دنیا (بخش اول)

ده چیزی که قبل از پرواز به تایلند، باید در مورد آن بدانید

تایلند؛ کشور ناشناخته ها

جنگ گوجه‌ای در اسپانیا

«لاتوماتینا» (La Tomatina)، نام بزرگترین جشنواره‌ی جنگ با گوجه فرنگی است. این رسم عجیب در میان والنسیایی‌های «بونیول» (Bunol) رواج دارد و در آن، گوجه فرنگی‌ها به عنوان سلاح مورد استفاده قرار می‌گیرند. این فستیوال، در آخرین چهارشنبه‌ی ماه آگوست برگزار می‌شود. اگر تور اسپانیای شما مصادف با این رویداد است، شرکت در آن را از دست ندهید.

25 رسم عجیب در سرتاسر دنیا (بخش اول)

روز سن سباستین اسپانیا؛ پرتاب شلغم به سمت شیطان

پولترابند در آلمان

«پولترابند» (Polterabend)، رسمی در آلمان است که درست پیش از ازدواج زوج‌ها برگزار می‌شود. در این رسم، فامیل‌ها و دوستان نزدیک زوج، در مراسمی صمیمانه، گردهم می‌آیند. سپس تمام مهمانان باید هرچه می‌بینند بجز آنچه شیشه‌ای است، بشکنند! زمانی که تمام خانه تبدیل به میدان جنگ و آشوب شد، زوج باید به کمک یکدیگر، آن را تمیز کنند. دلیل این کار برای یادگیری ارزش همکاری با هم و انجام کارهای دشوار است. از تور آلمان برای آشنایی بیشتر با آلمانی‌ها استفاده کنید.

25 رسم عجیب در سرتاسر دنیا (بخش اول)

هفت هتل برتر آلمان به انتخاب کاربران سایت تریپ ادوایزر

شب جادوگران در جمهوری چک

پراگ به داشتن رسوم عجیب و غریب، معروف است. یکی از این مراسم‌ها، این است که زوج‌های جوان از روی خاکسترهای درحال سوختن می‌پرند. در این روز، مردان مجرد نیز جلوی در منزل بانویی که به آن علاقمند هستند، شاخه‌ای تازه بریده شده از درخت به عنوان پیشکش می‌گذارند. پیشتر اعتقاد داشتند که در این شب، شیطان قدرت می‌گیرد. بنا به افسانه‌ها، در این شب، گروه‌های جادوگران بر روی جاروهای خود، در دل آسمان پرواز می‌کنند و افراد محلی چک معتقدند آتش‌ها، آن‌ها را در کام شعله‌های خود می‌کشند. امروزه این جشن، با آرامش بیشتری برگزار می‌شود و بزرگترین شعله آتش در کشور را در پایتخت برپا می‌کنند.

جشن حنابندان در کشورهای مسلمان

فرهنگی عجیب در اسلام وجود دارد که خانواده‌ی عروس در آن، دست، پا و بازوی عروس را با حنا نقاشی می‌کنند که نماد زنانگی است و بنا به اعتقادات، سبب باروری و شانس برای آن بانو خواهد شد. این رسم، دو روز پیش از ازدواج برگزار می‌شود.

25 رسم عجیب در سرتاسر دنیا (بخش اول)

کُشتی شترها در ترکیه

بسیاری افراد تمایل دارند جنگ شترها را نظاره کنند. گرچه در این جنگ، آسیب جدی به این حیوانات نمی‌رسد، اما توصیه می‌شود از این حیوانات در حین کُشتی گرفتن، دور بایستید زیرا شترها در زمان هیجان، بزاقی از دهانشان خارج می‌شود که چسبناک بوده و بوی نامطبوعی دارد. تور ترکیه برای تماشای شترها، فرصت مناسبی است و سفری خاطره انگیز برایتان رقم می‌زند.

25 رسم عجیب در سرتاسر دنیا (بخش اول)

کریسمس در ترکیه، راهنمای تعطیلات کریسمس در استانبول

هاکا در نیوزیلند

مائوری، رسمی در نیوزیلند است که شامل خُرخُر کردن، تهدیدهایی با صورت، شعار دادن با صدای بلند، پا بر زمین کوبیدن، زوزه کشیدن از ته گلو، جنباندن زبان و کوفتن بر روی سینه می‌شود. این کارها تنها برای ایجاد رعب و وحشت در حریف صورت می‌گیرد. سفر به نیوزیلند، فرصت مناسبی برای آشنایی بیشتر با ساکنان این محل است.

25 رسم عجیب در سرتاسر دنیا (بخش اول)

جهت اطلاعات بیشتر در خصوص خرید بلیط هواپیما ، بلیط چارتر و انواع تورهای داخلی ( تور مشهد ،تور کیش ) و خارجی ( تور تایلند ، تور دبی ، تور گرجستان ، تور استانبول ) ] سایت کافه گردش را بخوانید!

نگارش: کافه گردش (الی کاک اشکیانی)

لاغر شدن بدون ورزش و رژیم

چند روش اثبات شده برای از دست دادن وزن بدون رژیم لاغری و ورزش

داشتن رژیم لاغری و لاغر شدن بهمراه برنامه ورزشی بسیار کار دشوار و طاقت فرسایی است . با این حال، ما چند راه کار ساده را به شما معرفی میکنیم که به شما کمک میکند ناخودآگاه و بدون سختی مقدار کالری مصرفی خودتان را کاهش دهید و خیلی راحت لاغر شوید . این راه ها برای کاهش وزن ، و همچنین  جلوگیری از افزایش وزن در آینده موثر میباشند.
در اینجا ۱۱ راه کاهش وزن بدون رژیم غذایی و ورزش که همه آنها بر پایه علمی هستند وجود دارد .

جویدن غذا به طور کامل و کم کردن سرعت خوردن

مغز شما به زمان نیاز دارد تا متوجه شود که شما به اندازه کافی غذا میل کرده اید یا نه .

جویدن کامل مواد غذایی خود به خود باغث میشود سرعت خوردن شما کاهش پیدا کند که این خود منجر به کاهش مقدار اضافی مواد خوراکی در هر وعده میگردد زیرا شما به مغزتان اجازه میدهید که در این فاصله هورمن سیری را ترشح کند و شما دست از خوردن برمیدارید و به لاغر شدن شما کمک میکند .

در ۲۳ مطالعه علمی صورت گرفته مشخص گردیده است که احتمال درصد چاقی در افرادی که سرعت خوردنشان سریع است نسبت به افرادی که کندتر غذا میخورند بالاتر میباشد.

استفاده از بشقاب کوچکتر

لاغر شدن

بشقاب های امروزی بزرگتر از بشقابهای چند دهه قبل شده اند و این اصلا خوب نیست چون یک بشقاب کوچکتر ممکن است در کمتر غذا خوردن به شما کمک کند و مغز شما را گول بزند که غذای زیادی خورده اید و به لاغر شدن شما کمک میکند.

در عین حال، یک بشقاب بزرگ باعث میشود شما غذای بیشتری مصرف کنید . توصیه میشود مواد غذایی سالم را در بشقاب بزرگ و مواد غذایی پر کربوهیدرات و ناسالم را در بشقابهای کوچک میل نمایید.

پروتئین بیشتری مصرف کنید

لاغر شدن

پروتئین اثرات مهمی بر اشتها دارد.   احساس سیری را افزایش و گرسنگی را کاهش داده و به شما در مصرف کمتر غذا کمک کند .

این ممکن است به دلیل باشد که پروتئین بر روی چندین هورمون که نقش مهمی در گرسنگی و سیری دارند تاثیر گذار است ، از جمله  گرلین(ghrelin  )  و  .GLP-1
یک مطالعه نشان می دهد که افزایش مصرف پروتئین از ۱۵٪ به ۳۰٪ به افراد شرکت کننده در آزمایش کمک کرد  ۴۴۱ کالری کمتر در روز مصرف کنند و ۶ کیلو در ۳ ماه کم کنند ، البته بدون هیچ گونه تغییری در رژیم غذایی خود و محدودیت در مصرف مواد غذایی دیگر.
برخی از نمونه های غذاهای غنی از پروتئین شامل سینه مرغ، ماهی،گوشت قرمز، ماست یونانی، عدس و بادام است که به لاغر شدن شما کمک میکند.

از فروشگاههای مواد غذایی ناسالم دوری کنید

لاغر شدن

رفتن به فروشکاههای  مواد غذایی ناسالم ممکن است گرسنگی و هوس شما را افزایش دهد و باعث شود شما بیشتر غذا بخورید.
یک مطالعه اخیر نشان داد که اگر غذاهای پر کالری در خانه دم دست هستند ، ساکنان خانه به احتمال زیاد به اضافه وزن بیشتری، در مقایسه با افراد خانه ای که فقط یک کاسه میوه قابل مشاهده است مبتلا میشوند .
بنابراین توصیه میشود مواد پر کالری و قندی را از روی میز کارتان و میز پذیرایی بردارید و آنها را داخل کابینت قرار دهید تا هوس نکنید آنها را بخورید.

خوردن غذاهای غنی از فیبر

خوردن غذاهای غنی از فیبر ممکن است احساس سیری را افزایش دهد، که این خود باعث میشود کمترغذا مصرف کنید و در نتیجه به لاغر شدن شما کمک میکند .
مطالعات همچنین نشان می دهد که نوع خاصی از فیبر، به نام فیبر چسبناک، برای کاهش وزن مفید است زیرا باعث افزایش احساس پری و کاهش مصرف مواد غذایی میشود .
فیبر ها در غذاهای گیاهی یافت می شود. مثالها عبارتند از لوبیا، غلات جو دو سر، کلم بروکسل، مارچوبه، پرتقال و بذر کتان.

نوشیدن آب به طور منظم

لاغر شدن

آب قابل شرب می تواند کمک به غذا خوردن کمتر و از دست دادن وزن کمک کند، به خصوص اگر شما آن را قبل از غذا بنوشید.
یک مطالعه در بزرگسالان نشان داد که نوشیدن یک و نیم لیتر آب، حدود نیم ساعت قبل از غذا، موجب کاهش گرسنگی در فرد و بدنبال آن مصرف کمتر غذا و در نتیجه کاهش وزن میگردد.

 پای تلوزیون و گوشی غذا نخورید

لاغر شدن

توجه به آنچه که می خورید ممکن است به شما کمک کند تا کالری کمتری بخورید.
مطالعات نشان داده ، افرادی که غذای خود را در حال تماشای تلویزیون یا بازی های کامپیوتری میل میکنند ، کنترل میزان خوردن خود را از دست میدهند و به مغزشان اجازه نمیدهند که هورمون سیری را ترشح کند بنابراین بیشتر از حد نیاز غذا مصرف میکنند در نتیجه چاق میشوند .

خواب خوب و اجتناب از استرس

لاغر شدن
هنگامی که حرف از رژیم لاغری و کاهش وزن به میان می افتد دو فاکتور خواب و استرس اغلب نادیده گرفته میشود در صوتیکه ، هر دو می تواند اثرات قدرتمندی بر روی اشتها و وزن شما داشته باشد.
کمبود خواب ممکن است تنظیم هورمون اشتها لپتین و گرلین را مختل کند.  وقتی که دچار استرس هستید هورمون دیگری به نام کورتیزول، افزایش میابد ، افزایش این اختلالات هورمونی گرسنگی و هوس شما  را برای مصرف مواد غذایی ناسالم افزایش می دهد و منجر به مصرف کالری بالاتر  میگردد و به لاغر شدن شما کمک نمیکند.

قطع کامل شکر و مواد قندی

شاید باورتان نشود اما شکر اضافه شده به محصولات خوراکی بدترین ماده در رژیم غذایی میباشد.
نوشیدنی های شیرین، مانند نوشابه، با افزایش خطر ابتلا به بسیاری از بیماری ها در ارتباط است ، دور ماندن از این نوشیدنی ها به طور کامل می تواند فواید سلامتی طولانی مدت را براتان فراهم کند.  یکی از جایگزینهایی که برای نوشابه ها در نظر میگیرند آب میوه ها هستند اما باید توجه کنید آبمیوه چه طبیعی چه صنعتی پر از شکر است و برای سلامتی و همچنین روند کاهش وزن بسیار مضر است و یکی از دلایل چرب شدن کبد همین قند در آبمیوه میباشد. نوشیدنی سالم آب، قهوه و چای سبز میباشند که به لاغر شدن شما کمک میکند.
مصرف شکر و مواد غذایی حاوی شکر موجب بیماریهایی از جمله ناراحتی های قلبی ، سرطان ، دیابت ، آلزایمر ، کبد چرب و چاقی میشود .

برای محاسبه شاخص توده بدن خود BMI اینجا کلیک نمایید.